گردش در گیلان

گردش در گیلان

همه چیز درباره گردش در گیلان

استان گیلان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایران است که به‌لطف آب‌ و هوای معرکه، طبیعت بکر و دیدنی و جاذبه‌های متعدد، گردش در گیلان هیچگاه تکراری نمی‌شود. جاهای دیدنی گیلان شامل طیف وسیعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، روستاهای ییلاقی، موزه، امامزاده و… می‌شود و ازاین‌رو، در مسافرت به این منطقه گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. در این مقاله قصد داریم، فهرستی از جاذبه‌های این استان را در اختیارتان قرار دهیم تا برنامه‌ریزی راحت‌تری برای سفرتان داشته باشید و از لحظه‌لحظه آن لذت ببرید.

جاذبه های طبیعی و تفریحی گیلان

جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فراوانی در استان گیلان وجود دارد، نظیر غار دربند رشی، تالاب عینک و پارک ملت رشت، میدان مصلی و سبزه میدان رشت، شیطان‌کوه لاهیجان، آبشار لاتون آستارا، دریاچه سراگاه تالش، آبشار ماهی مشو لنگرود، آبشار ورزان تالش، تالاب سوستان لاهیجان، پارک جنگلی خرما از توابع لنگرود و… که ارزش دیدن دارند.

جنگل گیسوم

تصویر درختان سر به فلک کشیده در جنگل گیسوم، گردش در گیلان
تصویر درختان سر به فلک کشیده در جنگل گیسوم، گردش در گیلان

جنگل گیسوم از جاهای دیدنی اسالم در شهرستان تالش است که علاوه بر منطقه‌ای جنگلی، فضای ساحلی بکری دارد که می‌توانید برای ساعت‌ها از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. امکانات پارک جنگلی و ساحل گیسوم شامل پارکینگ، سرویس‌ بهداشتی، بازار، نانوایی، رستوران، آلاچیق، جت اسکی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌سواری، پاراگلایدر و… می‌شود.

ساحل صدف آستارا

ساحلی مملو از صدف در گیلان، گردش در گیلان
ساحلی مملو از صدف در گیلان، گردش در گیلان

ساحل صدف یکی از نقاط دیدنی شهرستان آستارا در شمال استان گیلان است که در فصل تابستان از مقاصد مهم مسافران ورودی به این شهر محسوب می‌شود. این ساحل مجهز به آلاچیق، استراحتگاه سنتی، بوفه، فروشگاه، سرویس بهداشتی، پلاژهای جداگانه شنا برای آقایان و بانوان، سوئیت‌هایی جهت استراحت، مکان‌های مخصوصی برای نصب چادر و غیره است.

دریاچه سقالکسار

دریاچه ای بزرگ در منطقه ای کوهستانی، گردش در گیلان
دریاچه ای بزرگ در منطقه ای کوهستانی، گردش در گیلان

این دریاچه  جزو دریاچه‌های زیبای استان گیلان است که مناظر زیبایی دارد و تصاویری تماشایی را در ذهنتان ماندگار می‌کند. در واقع وجود سدی خاکی در روستای سقالکسار، در ۱۵ کیلومتری جنوب رشت، منجر به تشکیل دریاچه‌ای می شود که گردشگران را از دور و نزدیک به سوی خود می‌کشاند. توجه مردم بومی به نظافت دریاچه و محیط اطراف آن باعث شده است که این محل عنوان پاک‌ترین دریاچه ایران را از آن خود کند. علاوه بر پیاده‌روی، پیک‌نیک و عکاسی می‌توانید کمپینگ یا اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی را تجربه کنید.

تالاب انزلی

قایق سواری در تالاب انزلی، گردش در گیلان
قایق سواری در تالاب انزلی، گردش در گیلان

این تالاب از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور است که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز دارد. از محبوب‌ترین تفریحات این تالاب می‌توان به قایقرانی، ماهیگیری و پرنده‌نگری اشاره کرد. علاوه بر اسکله‌های قایق‌سواری می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های اطراف آن، دلی از عزا درآورید.

استخر لاهیجان

استخر بزرگ لاهیجان در وسط شهر، گردش در گیلان
استخر بزرگ لاهیجان در وسط شهر، گردش در گیلان

این استخر بزرگ لاهیجان در بخش شرقی لاهیجان واقع شده است و جزیره زیبایی در وسط آن وجود دارد که در گذشته «میان پشته» نامیده می‌شد. این استخر که ۱۷ هکتار وسعت و چهار متر عمق دارد، محلی ایدئال برای گردش، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.

باغ محتشم رشت

عمارتی سه طبقه در میان درختان مرتفع در رشت، گردش در گیلان
عمارتی سه طبقه در میان درختان مرتفع در رشت، گردش در گیلان

این باغ یا همان پارک شهر، قدیمی‌ترین پارک رشت است که در دوره قاجار احداث شد. عمارت چند ضلعی کلاه فرنگی، یکی از زیباترین بخش‌های این باغ محسوب می‌شود و چهار طبقه دارد؛ هرچند از بیرون سه طبقه به نظر می‌رسد. امکاناتی همچون چندین زمین ورزشی مناسب، زمین بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، وسایل ورزش همگانی و… در این محل به چشم می‌خورد.

کلبه وحشت انزلی

کلبه ای مخروبه در منطقه ای سرسبز، گردش در گیلان
کلبه ای مخروبه در منطقه ای سرسبز، گردش در گیلان

این کلبه در دل جنگل هفت دغنان در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه‌سرا قرار دارد که داستان‌های زیادی درباره آن مطرح است. این کلبه، مکانی وهم‌آلود است و طبق یک داستان قدیمی، هر کس بتواند یک شب را در این کلبه سپری کند و زنده بماند، ثروتمند خواهد شد.

دریاچه سراوان رشت

دریاچه ای پوشیده از خزه در میان جنگل، گردش در گیلان
دریاچه ای پوشیده از خزه در میان جنگل، گردش در گیلان

این دریاچه در پارک جنگلی سراوان جای گرفته است و در نگاه اول شبیه به چمنزاری گسترده به نظر می‌رسد؛ گرچه کل دریاچه با خزه‌ پوشیده شده است. بی‌شک تجربه قایق‌سواری در این دریاچه زیبا و سرسبز، برای هر گردشگری متفاوت خواهد بود؛ به‌خصوص که می‌توانید در طول گشت‌وگذارتان با قایق، لحظه‌های نابی را عکاسی کنید.

دریاچه سراوان محلی عالی برای قایق‌سواری و عکاسی است

قدم‌زدن در جنگل‌ سراوان و تماشای طبیعت بکر اطراف مرداب نیز گزینه دیگر پیش روی شما است. علاوه بر این، در شرق پارک جنگلی به رودخانه‌های سفیدرود و سیاهرود می‌رسید که محلی عالی برای اتراق و پیک‌نیک هستند.

آکواریوم انزلی

حضور بازدیدکنندگان در تونل آکواریوم انزلی، گردش در گیلان
حضور بازدیدکنندگان در تونل آکواریوم انزلی، گردش در گیلان

آکواریوم انزلی جزو بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم‌های ایران است.  که در سال ۱۳۹۷ افتتاح و گونه‌های مختلف آبزیان، خزندگان و پرندگان را در خود جای می دهد. تونل آکواریوم انزلی با ۴۰ متر طول، طولانی‌ترین تونل شیشه‌ای زیر آب در ایران به حساب می‌آید و چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.

پارک جنگلی سیاه داران تالش

تعدادی آهو در نزدیک منطقه ییلاقی سرسبز، گردش در گیلان
تعدادی آهو در نزدیک منطقه ییلاقی سرسبز، گردش در گیلان

پارک جنگلی سیاه داران، یک جاذبه گردشگری طبیعی با اکوسیستم زنده و پویا است که محل زندگی گونه‌های گوزن و آهو و غزال وحشی محسوب می‌شود. تپه‌های پر از گیاه و همین طور جنگلی مملو از درختان تنومند ، این پارک جنگلی را به محلی ایده ال برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده‌اند. سوارشدن بر سورتمه جنگلی این منطقه نیز جزو تفریحات هیجان‌انگیز پارک جنگلی است که باید تجربه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.