آموزش طراحی سایت از صفر تا صد

آموزش طراحی سایت از صفر تا صد

جلسه اول آموزش طراحی سایت

اصطلاحات و کلیات آموزش طراحی سایت:

سایت:

اولین موضوع در آموزش طراحی سایت تعریف خود سایت هستش. سایت بستری هستش برای استفاده از فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با تمام دنیا، حالا این فضا باید طراحی بشه و به شکلی زیبا و کاربر پسند ارائه بشه، هرچقد بیشتر روی سایت کاربشه از نظر فنی و ظاهری کاربران بیشتری رو میشه به سایت جذب کرد.

تولید محتوا:

به طور کلی به هر اطلاعاتی که میشود در فضای مجازی منتشر کرد، مثل عکس، کلیپ ویدیویی، متن و موسیقی یا پادکست(صدای ضبط شده) محتوا نامیده می شود. و به تهیه و تنظیم و شکیل کردن و کاربر پسند کردن محتوا، تولید محتوا گفته می شود.
لازم به ذکر است که یکی از پردرآمدترین فعالیت های حال حاضر تولید محتوا می باشد.

دامنه یا domain :

همان اسم سایت می باشد که این اسم سایت رو هم برخی شرکت ها در اینترنت به فروش می رسانند. برای طراحی هر سایت نیاز به اسمی داریم که مشتریان و کاربران با آن اسم که منحصر به فرد(دقیقا مثل شماره تلفن غیر تکراری ) می باشد مارا پیدا کنند. شرکت های اصلی که این دامنه ها را ارائه می دهند مثل: com, ir, net, org,info و خیلی شرکت های دیگر، که ir دامنه ملی ایران می باشد. مثالی از دامنه را در زیر می بینید.

هاست:

به فضایی که برای طراحی سایت از نظر حجمی نیاز داریم هاست میگویند، هر سایتی و به شکل کلی تر هر اطلاعاتی در فضای مجازی نیاز به ذخیره شده در یک فضایی دارد، این فضایی که سایت در آن ذخیره می شود هاست نام دارد و از آنجایی که تهیه ی این فضا هزینه بر است، برخی شرکت ها این فضا که هاست نام دارد را در اختیار طراحان سایت می گذارن و بابت این فضا ماهانه یا سالانه هزینه ای را دریافت می کنند، و یک پنل کاربری با یوزر و پسورد به طراح ارائه می دهند. . طراح سایت را بر روی آن فضا بارگذاری میکند. که کاربران و یا مشتریان بتوانند از سایت استفاده کنند.

سیستم مدیریت محتوا(مثل وردپرس) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ( CMS) در واقع یک سیستم یا برنامه است که به وسیله اون میتونیم یک سایت طراحی کنیم بدون کدنویسی، یعنی تمام آیتم ها و المان های که ما برای طراحی یک سایت باید کدشون رو بنویسیم و برنامه نویسی کنیم برای ایجاد کردنشون، خیلی راحت با گرفتم و انداختن به محیط طراحی سایتمون اون رو ایجاد میکنیم با قابلیت تغییر اندازه، شکل و ظاهر که به این حرکت (drog & drop) میگن.

وردپرس

وردپرس به زبان ساده:

اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

برخی از سایت های بزرگ ایرانی که با وردپرس طراحی شده اند:

https://hamyarwp.com
https://mihanwp.com
http://downloadha.com
http://rezasadeghi.com
http://sabt24.com
http://iranestekhdam.ir
http://zhaket.com
https://rtl-theme.com
http://shatel.ir
http://yasdl.com

نتیجه گیری:

هیچ گونه محدودیتی در طراحی سایت ها به وسیله وردپرس وجود ندارد، می شود انواع سایت های فروشگاهی بزرگ و انواع سایت های خبری، شرکتی و… رو با وردپرس طراحی و به راحتی مدیریت و پشتیبانی کرد.

جهت سفارش طراحی امور گرافیکی و دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

جهت بازدید از اینستاگرام و نمونه کارهای ما دیدین کنید اینجا کلیک کنید

بازگشت به صفحه اصلی

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.